Nyomatékosan felhívjuk a figyelmet arra, hogy az
alapítvány által kitűzött célok ("...
a víz nukleáris energiájának
hasznosítása a robbanómotorok, kazánok,
sugárhajtóművek, áramtermelő aggregátorok
stb., üzemeltetésében.")
megvalósíthatóságát, vagy az ilyen
elven készített berendezés
működőképességét igazoló
szakvéleményt sem a Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem, sem munkatársai nem
adtak ki. Ezzel szemben a munkatársaink által
készített szakvélemények rámutatnak
a célkitűzések indoklásának
megfogalmazásában a természettudományos
képtelenségekre.
Nézzük, hogy a minket
tájékoztató médiumok mivel segítik az
eligazodásunkat hogyan vezetnek meg minket:
Szamárpad
A
közszolgálati médiumokban elhangzott
egyoldalú,
helyesbítésre szoruló riportok,
tudósítások:
A nem
közszolgálati médiumokban elhangzott
egyoldalú,
helyesbítésre szoruló riportok,
tudósítások:
Sajnos a lista nem teljes...
Azok
akik
szeretnének saját maguk eligazodni e
témában egy kis gyüjtemény:
Olvassa
el a szabadalmi
leírást!
(DE PS 36 30 345 A1) a bővebb 20 oldal
terjedelműt, vagy a
(DE PS 36 30 345 C2) a rövidebb 6
oldal terjedelműt.
Ha a német nyelv netán fárasztaná a
tisztelt olvasót,
elég rátekinteni a három ábrára, a
bennük elrejtett rengeteg információ
kedvéért. Egy szokásostól eltérő
méretű gyufásdoboz szabadalmi
leírásában bonyolultabb ábrákat
találni - összetettségében talán egy
Karinthy találmány - paródiájára
emlékeztet leginkább: egy doboz oldalán van egy
gomb, amit meg lehet nyomni, mire a másik oldalán
kipattan egy gomb, mit ugyancsak meg lehet nyomni. Gróf Spanyol
Zoltán szabadalmában a második gomb
kipattanásakor felszabadított energiával nyomjuk
be az első gombot, a fennmaradó energiával (ún.
szabad energia) pedig megoldjuk az emberiség energia gondjait.
Egy
rádióriportban
és a
Magyar
Televízió
honlapján a szerző saját
szavaival mondja el ugyanezt. A feltalálónak van egy kb.
hatvan perces begyakorolt szövege, amit képes egyedül
is felmondani, de ha módjában áll,
megfelezi a
riporterrel. A televíziós honlapon ezen
kívül egy valódi robbanómotorra
emlékeztető kép is látható, de ennek semmi
köze Spanyol úr találmányához.
Érdemes elolvasni a BME szakvéleményeit.
Dr.
Kálmán Péter fizikus szerint
a kifejtett részben a terminológián
kívül nincs semmi új, egy vízbontáson
alapuló elektromos autóról szól, de esetleg
a műszaki megoldás során sikerülhet valami
hatásfok javítást elérni. Bevallja a
vélemény írója, hogy a személyes
megbeszélések csak növelték
kétségeit.
Dr.
Palkovics László egyetemi tanár a
gépjárművek
szakértője kereken elutasítja a szabadalom
hasznosítását, mivel az a fizika alapvető
törvényeit hagyja figyelmen kívül.
A bemutatott gyűjtemény legtalányosabb darabja a Miskolci
Egyetem két szakértőjének (
dr. Pirkó
József és
dr.
Nánási Tibor)
támogató
nyilatkozata. Mintha csak egy szakmailag képzetlen
ámuló riportert hallanánk, úgy visszhangzik
véleményükben a feltaláló
hivatkozása a szabadalmi eljárás
egzaktságára, a nem publikus rész
megalapozottságára. A döntő mondat a
szakvélemény f) pontja: „A folyamatok a
vízbontás során nem minősíthetők I.
fajú Perpetuum mobile-nek, mivelhogy az előégési
folyamatok során a motorhengerben
lejátszódó gerjesztési
disszociációs jelenségek
kvázi-plazmafizikai jelenséggel is párosulnak.”
Valóban nem a folyamatok minősülnek
örökmozgónak, hanem a találmány
egésze, a vízzel hajtott motor. Jó lenne tudni, mi
nevezhető kvázi-plazmafizikai jelenségnek – erre
már nem érvényes az energia-és
anyag-megmaradás törvénye? A víz
önmagának szolgáltatja a plazma-állapot
eléréséhez szükséges energiát,
amely plazma állapotban felszabaduló energia
részben termeli a plazmát, részben hajtja a
motort, majd végül távozik a rendszerből az egyetlen
szereplő, a víz? Minősített szakemberek keze
közül nem szabadna, hogy kikerüljön ilyen
vélemény!
Ezen kívül további rejtély nincs. A
szakvéleménnyel megtámogatott gróf
szövegét kritikátlanul ismétli el a
média, legyünk azonban pontosak csak azon szerkesztők
és riporterek, akik biztosan nem felelnének meg a
középszintű fizikai érettségin sem. A
média által ismertté tett feltaláló
szorgalmasan házal és ellenvetést nem tűrően
agitál a vízautó mellett. Előadásain nem
hagyja ki a "katalizátorokat", hivatkozik a külföldi
elismertségére, mondja mindezt
szélsőségesen hazafias retorikával. A
meggyőzéshez nem riad vissza arcátlanul
állítani, hogy találmányát az
"oroszok ellopták". Ennek igazolására egy
orosz
plazmavágót, mutat be előadásain. Ez egy
ideális eszköz az örökmozgója
népszerűsítéséhez, a hatásfok
számítások nehézkessége miatt pedig
senki sem fog állításainak
igazságtartalmán elgondolkodni. Érdemes
megjegyezni, hogy a plazmavágót is
szabadalmi oltalom
védi. Azért orosz, mert milyen legyen az, aki egy
gróftól lop; a lényeg azonban az, hogy ki
képes fejben megbecsülni, hogy percenként
hány gramm vas megolvasztása esetén
gazdaságos a 2,5 kW-os eszközt használni.
Kapcsolódó
írások:
Tóth András:
A plazma fogalma,
keletkezése és tulajdonságai
Definiciók a wikipedia
oldalairól:
Ronald DeLorenzo:
A hidrogén, mint
üzemanyag (Magyar forditás: Lente Gábor, 2004.)
Kapcsolódó cikkek a
magyar sajtóban:
Ami
már
működik....
Részlet Härtlein
Károly 2004-es
Budapesti
Szkeptikus
Konferencián elhangzott előadásából:
...2004 nyarán az MTV és az MTA kötött egy
együttműködési szerződést. Ennek
értelmében az MTV és az MTA közösen
lép fel az áltudományok ellen. Jó volt ezt
látni és hallani. De az örömöm nem tartott
sokáig. A megújult MTV honlapon ott, ahol régebben
a fórum volt, most horoszkóp van! 2004
októberében a Napi Mozaik magazin műsor is
csalárdul elárulta az ügyet! Egy régi
ügyet vettek elő, gróf Spanyol Zoltán 1986-ban
szabadalmaztatott
vízhajtású
autóját. 100km egy liter vízzel, hangzott el a
beharangozóban. Az adás szerkesztői nem kezdők,
mégis olyan tájékozatlanságról
tettek tanúbizonyságot, amely egyenesen ijesztő. A
több mint negyedórás műsorblokkban a
feltaláló valótlan állításait
ámulva hallgatták a műsorvezetők. „A víz
izotóp anyag”, mondta Spanyol Zoltán, az ilyen mondatok
után középiskolai feleletre egyértelműen az
elégtelen osztályzat jár. Ha már a
középiskolai kémia és fizika tantárgy
alapfogalmaival nincsenek tisztában, legalább azt
tudhatták volna, hogy a szabadalmi oltalommal rendelkező
dolgoknál nem feltétel a
működőképesség. Ezt a szabadalmi hivatal ugyanis nem
feltétlenül vizsgálja. A műsorban bemutattak
egy teljesen más elven működő, fejlesztési
stádiumban lévő modellt. Ez az autó
cseppfolyós hidrogén gázzal üzemel, (amelyről
tudjuk, hogy heves hőtermelő kémiai reakció során
képes vízzé elégni) és
égésterméke vízgőz. Spanyol Zoltán
autójának a hajtóanyaga víz, és
érdekes módón az égésterméke
is víz. Rejtélyes módon, a hideg csapvíz
meghajtja az autót, közben gőzzé válik.
Valószínűleg, azután érthetjük meg ezt
a folyamatot, ha majd sikerül a hajunknál fogva felemelni
magunkat....