Tiltott Találmányok Tárlata Az ide vonatkozó
összeesküvés elmélet szerint a lényeges
találmányokat a tehetségtelen és irigy
tudomány felvásárolja, ellopja majd letagadja,
és közben úgy tesz, mintha
természettörvények tiltanák az
antigravitációs eszközöket,
örökmozgókat, vízautókat és
biomagnetikus auranövesztő eljárásokat Mindig
akadtak azonban olyanok, akik nem törődtek a veszélyekkel,
és megvalósították a tiltott
találmányokat. Ők azonban (a gravitáción
kívüliek, az E. G.-k, akiket nem köt semmi a
földhöz) vagy fiatalon elhunytak, vagy
vízautójukkal nem tértek vissza a sivatagi
próbaútról, netán a kompenzálatlan
antigravitációs hatás következtében
elhagyták a földi légkört.
A Szkeptikus Konferenciának (http://szkeptikus.bme.hu) sikerült elérnie, hogy február utolsó napján jelentős életben maradási esély mellett bárki bemutathatja tiltott találmányát, annyit árulva el a lényegből, amennyit feltalálói érdekei megengednek. Egyetlen feltétel, hogy legkésőbb február 20-ig a szervezőkkel ismertesse bemutatója magyarázatát, hogy a szkeptikus észrevételek kialakítására legyen elegendő idő. Jelentkezés az itt e-mail címen. A
felhívás utóélete
A kezdeményezésünk nagy örömünkre nem talált süket fülekre, felhívásunkra egy kicsit átformált ajánlat érkezett: Dr.
Egely Györgytől.
Ez az ajánlat egy indulatoktól és érzelmektől sem mentes vitát generált. A felek leveleit alább lehet elolvasni: Egely György "vette a
lapot" és ugyan nem az idei konferenciánkon, hanem egy év
múlva kíván bemutatni valamit, saját
feltételei szerint. A konferencia szervezői kivételesen
nem egy, hanem három választ fogalmaztak meg, ezzel is
kifejezve, hogy nem becsülik alá Dr. Egely
Györgyöt.
Füstöss László válasza: Härtlein Károly válasza: Orosz László válasza: A vita következő levele itt olvasható (Dr. Egely György tollából) Erre a levélre Härtlein Károly válasza Füstöss László: Egely György ledobott egy kesztyűt majd úgy határozott, hogy felveszi. Örökmozgók és antigravitációs eszközök helyett egy nagyon leegyszerűsített vízautó van a kesztyűjén. Az olajmaffia olyan vízautók eltűnésében szokott ludas lenni, amelyek néhány liter vízen kívül más üzemanyagot nem visznek magukkal. Egely vízautója víz felhasználásával néhány százalék üzemanyag megtakarításra lesz képes, ha elkészül. Olyan nagyon nem lehet ebben sem biztos, mert a szokásos „százat teszek egy ellen” hetvenkedést az „egyet teszek ezer ellenében” szokatlan ajánlattal helyettesíti. A benne kételkedőket fejenként legalább félmillió forint felajánlásába szeretné beugratni. Holott az köztudott, hogy egy átlagos gépkocsinál a teljesítmény, üzemanyag fogyasztás, élettartam, gyorsulás és egyéb jellemzők között babrálva némelyik paraméter esetében el lehet érni 15-20%-os változást. Persze egyáltalán nem biztos, hogy a tartós üzemeltetést tekintve ezt érdemes megcsinálni. Kinek ér meg félmilliót, hogy egy évi bütykölés eredményeként lásson egy, mondjuk Skodának tűnő tárgyat, amely 100 km-en hét helyett hat liter 95-ös benzint fogyaszt? De van más ajánlat is: ha veszít, Egely utolsó könyvének visszavonását, bezúzatását ígéri. Ami ismét csak látszólagos nyereség, hiszen Egely könyvei tartalmazzák az előzőket, így azután egy könyv visszavonásával nem sok történik. Arról nem is beszélve, hogy a tiltott gyümölcs épp a tiltás miatt lesz értékes. Egely most is a pszichológiában remekel. Felvesz egy kesztyűt, amit senki nem dobott el, és ajánl egy fogadást, amiből a másik fél jól nem jöhet ki. Ha nyer, ha veszít, Egelynek csinál reklámot, ha pedig nem fogadja el, akkor gyáván megfutott, visszautasított egy ezerszeres tétet – ki emlékszik már arra, hogy azzal az ezerrel osztani vagy sorozni kellene. Így van ez kezdettől. Szerencséjét megalapozta egy csinos kerékkel, amely annak is megméri az auráját, aki nem hisz benne. Olyan a szerepe, mint a horoszkópé, csak egyszerűbb leolvasni és jó kutyaként szolgálja a gazdáját. Akárcsak Egelyt a könyvei, amelyek leleplezik az olajmaffia globális összeesküvését, és leszámolnak kiszolgálójával, a tudománnyal. Népszerűségük egyik titka, hogy felment a tudomány eredményeinek megismerése alól, elég hinni Egely ráérzéseiben. Ezennel tovább egyszerűsödött az ismeretekhez jutás: elég fogadni. Härtlein Károly: Egy
fogadás visszautasításának okai
Egely György felvette a kesztyűt – ahogy ő állítja. Szerintem pedig dobott egyet mifelénk, a maga módján. Hogy tulajdonképpen ki, mit dobott az teljesen mindegy. Lényeg, hogy végre hajlandó konkrétumot, megfogható dolgot produkálni! Tudom! Ismét gúnyolódok. Cinikus hangvételem okára is rájöttem, Egely György annyiszor hitegetett, hogy én már nem hiszek neki. Ha mond valamit, előítélettel veszem. Az ő eddig nyújtott produkcióinak sommás minősítése ez. Joggal kérdezik, de hol a pedagógiai optimizmusod? Sajnos elfogyott. Egely György állítása szerint: „Härtlein Károly (és számos társa) közpénzekből szolgálja a magánkézben levő olajipar érdekeit – s nem is rosszul.” Hogy ez így van, vagy másképp, talán írásom végére kiderül. Mindig panaszkodik a környezetem, hogy a régi dolgokra kiválóan emlékezem. Most emlékeztetni szeretném önöket, akik e sorokat olvassák. Egely György 1998 nyarán számot adott arról, hogy fizikusok számára felfoghatatlan 300%-os és még annál is nagyobb hatásfokú gépet fejlesztő csoport kereste meg őt. Erről a csoportról Egely Györgyön kívül senki sem tudott, sőt azóta sem tud. Lehet, hogy a csoportot Egely György tűntette el, és valójában ő a maffiózó? Mert sem a műsor előtt és utána sem tudunk erről a csoportról. Nem, senki se mondja, hogy Egely György szavahihetetlen, és valótlant állított a műsorban! Mire is szólít fel Egely György? Arra, hogy fogadjunk, a tét legalább fél millió forint legyen, legalábbis ezt várja tőlem, és nemes nagylelkűséggel Ő ennek az ezred részét mellé teszi. Mindez nagyon gáláns! De van még egy kis bökkenő: a pénzt nem egy olyan harmadik személynek adnánk mindketten, akiben megbízunk, hanem Egely György ezt a feladatot is magára vállalja! „(Ha elveszítem a fogadást, akkor minden fogadónak kifizetem tétje ezred részét és teljesítem a 3. és 4. pontot. Ha megnyerem a fogadást, akkor minden vesztes által fizetett összeget átadok a Zöld Technológia Alapítványnak, amely ezt energetikai kutatásra fordítja.)” (ez egy nagylelkűnek tűnő felajánlás de az alapítvány minden bizonnyal köthető Egely Györgyhöz*) Erre szoktam mondani, hülyének nézni és hülyén nézni nem ugyanaz! (Mifelénk egy fogadás három szereplős: a két fogadó, és egy döntőbíró, akinek a fogadáskor átadjuk a téteket, –többnyire egyenlő tétet– és a fogadás végén a döntőbíró adja át a nyertesnek a nála lévő téteket. Esetleg magának megtart egy jelentéktelen hányadot a fáradozásaiért cserébe. Mifelénk a kihívó, aki magában abszolút biztos, kínálhat fel nagyobb tétet, ezt a másik féltől elvárni egyszerűen pofátlanság.) De a dolgokat a tőlem megszokott gúnyos hangnem helyett most nézzük komolyan. Dr. Egely György a Műegyetemen végzett gépészmérnök, és ott szerzett műszaki doktori címet is, ezen tudás birtokában az általa „felkészített” gépjárművet méréssel kívánja hitelesíteni. Ehhez javasol egy mérést: „A vállalás technikai részletei: Otto motoros injektoros és/vagy karburátoros széria autó (például Skoda, Opel, VW, Suzuki, vagy Ford) 95-ös oktánszámú benzin fogyasztásának csökkentése víz adagolás segítségével. (A gyári 5 - 6 liter/100 km értékekhez képest 20 ± 5%-kal). A mértékadó sebesség 90 - 110 km/h, sík vagy enyhén dombos terep (autóút, autópálya), 4 - 5 utassal, a motor károsodása nélkül, az eredeti CO2 kibocsátás 15 ± 5%-os, valamint a többi károsanyag kibocsátás csökkentése mellett, körülbelül 100 - 200 km próbaszakaszon.” Tudományos körökben egy ilyen méréshez egy szakember kiszerelné a motort az autóból, és egy motorvizsgáló fékpadra szerelné. Mindezt csak azért, mert ebben az esetben sokkal korrektebben lehet a mérést elvégezni, mert menet közben mérni mindazt, amit Egely György felsorol, természetesen lehet, de sokkal bonyolultabb. Ha már mindenképpen autóúton szeretnénk megmérni a fogyasztást, és egyéb emissziós értékeket, akkor a szkeptikus körökben jól ismert kettős vak próba módszerével mérnének, legalább két autót, az egyik nem változtatott, és a vezetők nem tudják, hogy melyik autó van „tuningolva”. Ezen kívül folyamatos rádiókapcsolat segítségével próbálják tartani a vezetők az azonos menetkörülményeket. Van egy másik, nem mellékes szempont, ami jelen esetben sokkal fontosabb, a mérés ellenőrzése is sokkal hitelesebb egy egyhelyben álló laboratóriumban. További szempontok: Karburátoros széria autó, ma 2009-ben nincs, legalábbis autókereskedelmi forgalomban, már évek óta az injektoros autók kiszorították a karburátorosokat. Végül a fogyasztás csökkentés felkínált mértékéről annyit, hogy ennél sokkal kevesebb benzinnel érnek célba azok akik pl. egy fogyasztási versenyen indulnak. És végül egy megjegyzés az elmélethez, amit Egely György állított fel, de legalábbis ő az egyik szószólója. Olajipart emleget Egely György, amit a figyelmetlen olvasó nem vesz észre, de a figyelmes olvasónak feltűnhet, hogy nem köti ezt pl. országhoz. Így az a látszat alakulhat ki, hogy az USA olajipara együttműködik pl. Irak olajiparával, vagy Oroszország ugyanabban érdekelt, mint Ukrajna, vagy az EU. Pedig ha meggondoljuk, akkor bátran állítható, hogy bárki ha kifejlesztené az olaj nélküli energiaellátást, akkor a jelenleg csak, vagy majdnem csak az olajból élő országok elveszítenék a jelenlegi hatalmukat. Gondoljuk meg hogy mennyi hatalmi problémát oldana meg ez a felvetés? Olvassuk el mit is állít Egely György: „Härtlein Károly (és számos társa) közpénzekből szolgálja a magánkézben levő olajipar érdekeit – s nem is rosszul.” Hülyének
nézni és hülyén nézni nem ugyanaz! Ja
ezt már írtam...
Härtlein Károly
* ZÖLD TECHNOLÓGIA KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY Cégjegyzékszám: 13 99 003709 (Hatályos) Alakulás dátuma: 2002.06.08. A cég székhelye: 2040 Budaörs SZIVÁRVÁNY UTCA 5.VIII/74 A társasági szerződés (alapszabály, alapító okirat, létesítő okirat) kelte 2002-06-08 A cég tevékenységi köre9499'08 M. n. s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység (Főtevékenység) Cégközlöny Év : 2005. Kötet: 01. Oldal: 000001. Létszám: Ismeretlen Árbevétel: ismeretlen Gazdálkodási forma: Egyéb alapítvány . A fenti adatok nyilvántartása nem a Cégbíróság hatáskörébe tartozik. A fenti cégadatok az Opten Kft. "Cégtár" rendszeréből származnak, amely a Cégközlönyben megjelent hatályos és hivatalos cégadatokat tartalmazza. Lekérdezés időpontja 2009.02.19 17:44 Utolsó feldolgozott Cégközlöny megjelenési dátuma: 2009.02.12. Adatbázis utolsó aktualizálási dátuma: 2009.02.16. Orosz László: A
nagy „Fogadás-Show”
„Egely Mester” az idén sem tétlenkedik, pedig még csak február van. 2008 Karácsonya táján megjelentette legújabb Művét, melynek ígéretes címe:„Vízautók és antigravitáció”. („…és egyéb állatfajták” tehetnénk hozzá.) A laikus csodavárók között valószínűleg ismét nagy sikert arat(ott), hiszen a fülszöveg szerint „Ez a könyv a Tiltott találmányok és a Borotvaélen folytatása, de jóval több konkrétumot tartalmaz, melyek az elmúlt 10 év során gyűltek össze…” Már a beharangozó „fedőlap-story” sem semmi! „ A ‘70-es években egy Moszkvics 407-es haladt Medgyesegyháza felé, amikor rendőrök állították le. Felnyitották a csomagtartót: csempészárura és PB-gázzal hajtott autóra vadásztak. Először jó fogásnak látszott, mert az autóban nem volt benzintartály, ám PB-gázpalack sem. Csak egy kis víztartály meg egy teherautó-akkumulátor. Akkor mi hajtotta?” Ez kíváncsivá tesz mindenkit aki dühöng a magas tankolási számla láttán és szemrebbenés nélkül kifizeti a „kb „10 liternyi” benzin árát a könyvért. Aztán odahaza, elvonulva az olajmaffiák uralta Világ zajától, elkezdi olvasni a Művet. És ekkor jön a „nagy pofára esés”! Hamar kiderül ugyanis, hogy a „becsali-story” egyáltalán nem az, aminek ígéri magát. Ugyanis ez a Mester „egyik nagy tévedésének a története”. Mindezt ő maga szóban is bevallotta: „Hittem benne…., végül kudarcot vallottunk…, szóval én is tévedhetek.” (lásd „Index, 2009. január 25.”) Ez az őszinteségi roham azonban nem csak amolyan l’art pour l’art dolog. Ez EGy legújabb zseniális reklámfogása: jól megtervezett és pompásan időzített. Ugyanis ezen vallomás után a Mester szavahihetősége az Olvasó szemében nemhogy megrendülne de még növekszik is. Hiszen, ha valaki ilyen leplezetlenül és őszintén (már a műve elején) bevallja a „mea culpát”, akkor nyilvánvaló, hogy amit majd a későbbiek során mondani fog, az csakis igaz lehet! Nos ez az „igazság-szérum” a „keményszárnyú rovarok röpülésén alapuló” anti-gravitációs szerkezetek leírásánál már ott csobog az olvasó agyi ereiben. Elzsibbasztja realitásérzékét és így könnyen elfogadja a Mester merész repülési teóriáját. Eszerint ugyanis ezek az oktalan lények a „billerüket” rettentő gyorsan, olyan pályán mozgatják, amely állandóan veszít a szimmetriájából és így kihasználja a téridő görbület azon tulajdonságát, hogy ott energia és impulzus keletkezik, természetesen a Semmiből. Mindezt a komoly következtetést a Mester abból a keserű tapasztalatából vonta le, hogy bárhogyan is erőlködött nem tudott a rovarok röptére egy jó hidrodinamikai modellt kitalálni (pedig még a komplex számokat is használta!) Ez a „görbült tér-idő” dolog sokkal egyszerűbb és komolyabban is hangzik. De színre lép még a „mágikus” nullaponti energia és azt megcsapolni hivatott Casimir effektus is a maga nemlineáris plazmájával. Így aztán minden tiszta és világos lesz. Sőt, ami a legfontosabb, ez az egész verbális katyvasz tökéletesen „médiakomfort”. Imádja is (majd) a sok kuriózumra vadászó riporter. Természetesen ezen szellemi magasságból aztán bátran lehet szidni a hivatalos tudomány hazug, vaskalapos képviselőit légyen az „egyetemi ember, intézeti kutató vagy akadémikus”. Nos szidja is őket a Mester rendületlenül név szerint is meg kollektívan is, felróván nekik azt hogy elvetemült gonoszságukban nem átallják a jövő nemzedéket a hamis és korlátolt tudás béklyóiba zárni. Közben meg az Olvasó lelkében lebomlik a természettudományokba vetett bizalom maradéka is. Majd ennek a helyére a Mesterbe és az Ő nemes küzdelmébe vetett feltétlen hit és az ezt tápláló csodaváró remény költözik. Meg kell hagyni, hogy a Mester részéről ez aztán igazán remek érveléstechnikai húzás volt, valódi agymosás! Példaként ajánlható minden marketinges tankönyvbe! De, ha azt gondolná bárki is, hogy ezzel a dolog el van intézve, az alaposan téved! A Mester ugyanis nem hagyja, hogy győzelme csupán csak új Könyve lapjai közé szoruljon be. Ő most már többet akar és sokkal látványosabbat, amolyan igazi, élő Való Világot! Zseniális pszichikai érzékkel felismeri, hogy a népek szemében „a pénz beszél, a kutya ugat”! Fogadást ajánl! Látszólag igen nemeset és tisztát! Jó lesz azonban óvatosnak lenni, mert „a látszat néha csal!” Érdemes megkeresni, hogy hol lehet itt a turpisság?! Nos a nagy átverés ott van, hogy a Mester nem akar a „saját pályáján” játszani! Áttolja tevékenységét a normális kutatók terepére! Nagy csalódás ez mindazok számára, akik az elmúlt évtizedek alatt a Mester hamis szellemi üzelmeire próbálták felhívni a csodafalók figyelmét. Ez a „kifarolás az eddigi lovagvárból” kiszárítja a tintát a kritikusok tollából. Kedves Mester! Ez igazán nem méltó Önhöz! Hát ilyen könnyedén lemond nemes céljáról, azaz „a klasszikus Fizika határainak a tágításáról”? Egy Otto motor 15-20%-os fogyasztás csökkentése tárgyában az ember egy autószerelővel fogad. Ez borzasztóan fontos dolog ugyan, de Önhöz a 150-200-400 % a méltó (ha emlékszik még eddigi nyilatkozataira). Ha Ön most meghátrál, mit szólnak majd a tanítványai és mit gondolnak majd a lelkes hívek a médián innen és túl!? Vagy vegyük az Ön által előbányászott Orffyreus féle „örökmozgó fakereket”! Ez csak kis anyagi beruházást igényelne (pár kiló aprófa meg vasdarabok), de nagy szellemi feladatot jelent és újramegoldása valódi innovációs bravúr lenne! Nos ebben is érdemes fogadni Önnel. Ez is méltó kihívás. De holmi Otto motor, meg bagatell 15-20% ! Ugyan kérem! Ezt maga sem gondolhatja komolyan! Persze csak akkor, ha eddigi dolgait komolyan gondolta! Csak nem képzeli, hogy számomra bármit is jelent az Ön által mostan oly gálásan felajánlott 15-20 %, amikor eddig az „ingyen energiával”, „örökmozgóval”, az ajtónkon dörömbölő „buborék fúzióval”, „mágneses monopólust előállító készülékekkel”, az „Egely-féle szimmetriák feltáratlan világával”, „Schauberger-féle csodaturbinával”, „antigravitációval”, „térugrással”, stb, stb, stb, etette a jó népet. Kedves Mester „na ne csinálja már ezt!”! Nem gondolhatja komolyan azt, hogy a beígért dúsgazdag „terülj-terülj asztalkám” helyett holmi morzsákkal beérem. Ennyire azért ne becsülje le saját Magát, no meg engem sem! Maradjon hű Önmagához és álljon elő egy 101 %-os ajánlattal! Azt hiszem az Ön által hangoztatott 400%-hoz képest ez bagatell teljesítés! De üsse kő, lássa meg, hogy baráti jobbot nyújtok! Hagyjuk ezt a 101%-os teljesítménnyel működő bármiféle csodamasinát. Belátom, hogy sok pénz kell a megépítéséhez (drága az anyag, meg a jó szaki is ritka!). Hosszú időbe telik és sok a macera vele, hiába találhatók meg a kész tervrajzok az Ön műveiben. Legyen inkább a „kanálhajlítás” a fogadás tárgya! Ez aztán a hazai pálya Önnek! Hiszen a (a fent idézett könyvében közzétett) saját bevallása szerint Ön könyvtárnyi, bizonyított kísérletről tud. Ellentétben pl. velem (és a hozzám hasonló hitetlen de lusta szkeptikusokkal) akik egyet sem ismerünk! Így aztán remélhetőleg nem lesz nehéz a tengernyi sokból egyet, csak egyetlen egyet kiválasztania és azt szigorúan ellenőrzött, laboratóriumi körülmények között „élőben” bemutatnia. Tiszta haszon! Tojhat végre Ön is valódi tojást, mint a tyúkok! Önnek ez semmiség, nekünk meg felnyílnának vaksi szemeink! Ön Ország-Világ előtt híresebbé válik majd, mint hajdanán a Vurstliban a „szakálas asszony”! Gondolja végig! Igazán Jó üzlet ajánlok! A fogadási felhíváshoz nem illeszkedően, írása végére odabiggyesztett egy személyes véleményt. Ezen mondatait természetesen én csak „léprecsaló provokációnak” tekintem. Nem fogom a mundér becsületét védeni, túl triviálisak a hátsó szándékai! Nem kezdek el Önnel újra vitatkozni a nevezett mondatairól, hiszen ezt már több nyilvános fórumon megtettem. Semmi eredménye nem volt! Önt idézem: „Vannak dolgok, amiről
kísérletek, mérések döntenek, minden
más csak szócséplés.”
Nos végre valami, amiben egyetértünk! Maradok tisztelettel: Orosz László
BME Fizika Tanszék
|